Kącik humanistyczny

Jesteśmy drudzy w Województwie!

Wstęp: 

W dniach 4 i 5 grudnia odbyła się druga edycja Wojewódzkiego Turnieju Debat Oksfordzkich w ramach projektu realizowanego przez Fundację Mikroakademia pod nazwą „Turniej debat oks­fordz­kich szkołą kul­tury dia­logu oby­wa­tel­skiego na Pomo­rzu”. Celem tur­nieju jest popu­la­ry­zo­wa­nie atrak­cyj­nych dla mło­dzieży wzor­ców komu­ni­ka­cji spo­łecz­nej w for­mie debaty oks­fordzkiej oraz upo­wszech­nie­nie kul­tury dia­logu publicz­nego bez agre­sji, z sza­cun­kiem dla odmien­nych poglą­dów i postaw spo­łecz­nych. Debatowaliśmy jako jedna z 16 szkół z województwa pomorskiego, które zostały zaproszone do projektu. Za rok walczymy o 1 miejsce!

W dniach 4 i 5 grudnia odbyła się druga edycja Wojewódzkiego Turnieju Debat Oksfordzkich w ramach projektu realizowanego przez Fundację Mikroakademia pod nazwą „Turniej debat oks­fordz­kich szkołą kul­tury dia­logu oby­wa­tel­skiego na Pomo­rzu”.

24992430_2002323070043523_531762661_n.jpg

My na konferencji o fantasy

Wstęp: 

7 grudnia uczniowie naszej szkoły - Zuzanna Klimecka z klasy 2c i Michał Gałązka z klasy 2a - wygłosili referat "Nowy wymiar 3F - filozofia - futurystyka - fantasy" na I Humanistycznej Konferencji Uczniowskiej „Jednym głosem o…. Fantasy w kulturze”, organizowanej przez I Liceum Ogolnokształcące w Sopocie

7 grudnia uczniowie naszej szkoły - Zuzanna Klimecka z klasy 2c i Michał Gałązka z klasy 2a - wygłosili referat "Nowy wymiar 3F - filozofia - futurystyka - fantasy" na I Humanistycznej Konferencji Uczniowskiej „Jednym głosem o…. Fantasy w kulturze”, organizowanej przez I Liceum Ogolnokształcące w Sopocie.

25129798_2002320810043749_439621928_o.jpg

Interpretacja ballad w wykonaniu 2b

Wstęp: 

Uczniowie klas biologiczno- chemicznych to ludzie wielu talentów: i film nakręcą, i książkę napiszą, i w laboratorium chemicznym przeprowadzą jakąś reakcję chemiczną...
Ostatnio jednak 2b udowodniła, że i scena im nieobca. Uczniowie mieli za zadanie wybrać jedną z ballad Adama Mickiewicza i przygotować jej inscenizację. Mieliśmy więc okazję zobaczyć „Romantyczność”, ale także „Rybkę”, Świteziankę” czy „Powrót taty”.
   Było nowatorsko i tradycyjnie jednocześnie. Niektórzy świeżym okiem spojrzeli na XIX wieczną poezję wieszcza i odczytali ją na nowo, inni pozostali wierni pierowzorowi. BRAWO!!!

Uczniowie klas biologiczno- chemicznych to ludzie wielu talentów: i film nakręcą, i książkę napiszą, i w laboratorium chemicznym przeprowadzą jakąś reakcję chemiczną...
Ostatnio jednak 2b udowodniła, że i scena im nieobca. Uczniowie mieli za zadanie wybrać jedną z ballad Adama Mickiewicza i przygotować jej inscenizację. Mieliśmy więc okazję zobaczyć „Romantyczność”, ale także „Rybkę”, Świteziankę” czy „Powrót taty”.

DSC07176.JPG

Warsztat filmowy poświęcony demokracji w oparciu o film "Aram"Krzysztofa Talczewskiego

Wstęp: 

19 października br. uczniowie klas I A i I B uczestniczyli w projekcie filmowym poświęconym demokracji w oparciu o film "Aram" Krzysztofa Talczewskiego. Warsztat poprowadził p. Grzegorz Kuleta, członek Zarządu Fundacji i koordynator projektu.
Podstawowym celem projektu było przybliżenie uczniom pojęcia "demokracja" a pretekstem do dyskusji na temat demokracji był film "Aram". Poznając historię bohatera, uczniowie mieli okazję porozmawiać o istotnych dla niego wartościach, ocenić, które jego cele były prodemokratyczne oraz skonfrontować je z własnym spojrzeniem na demokrację. Poznając postać Arkadiusza "Arama" Rybickiego na tle realiów PRL-u, uczniowie zgodnie stwierdzili, że autorytety są bardzo ważne w życiu i że warto walczyć o ważne cele...
 
Justyna Wójcikiewicz
 

19 października br. uczniowie klas I A i I B uczestniczyli w projekcie filmowym poświęconym demokracji w oparciu o film "Aram" Krzysztofa Talczewskiego. Warsztat poprowadził p. Grzegorz Kuleta, członek Zarządu Fundacji i koordynator projektu.

20171019_114019.jpg

Projekt "W szkole Sokratesa"

Wstęp: 

W dniu 12.10.2017 grupa ponad 20 uczniów klas 3a, 2a i 2c rozpoczęła zajęcia realizowane przez Instytut Filozofii Uniwersytetu Gdańskiego w ramach projektu unijnego "W szkole Sokratesa". W ramach projektu wykładowcy akademiccy będą prowadzili zajęcia z filozofii i logiki, podczas których uczniowie podniosą swoje kompetencje w zakresie poprawnego argumentowania i krytycznego myślenia.

W dniu 12.10.2017r. grupa ponad 20 uczniów klas 3a, 2a i 2c rozpoczęła zajęcia realizowane przez Instytut Filozofii Uniwersytetu Gdańskiego w ramach projektu unijnego "W szkole Sokratesa". W ramach projektu wykładowcy akademiccy będą prowadzili zajęcia z filozofii i logiki, podczas których uczniowie podniosą swoje kompetencje w zakresie poprawnego argumentowania i krytycznego myślenia.

received_1513765571992890.jpeg

" Fleur de Paris"

Wstęp: 

Dnia 29.09.2017r.  w ramach lekcji historii sztuki klasy Ia i IIa obejrzały wystawę
" Fleur de Paris". Miała ona miejsce w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie i przedstawiała dzieła twórców szkoły francuskiej.
Nie ma nic lepszego niż " uczenie się" sztuki podziwiając ją.
Na wystawie zaprezentowano blisko 70 dzieł malarstwa, rzeźby i rysunku stanowiące szeroką panoramę zjawisk, które tworzyły bogactwo i różnorodność École de Paris, jedynego w swoim rodzaju artystycznego zjawiska pierwszej połowy XX wieku.
Zuzanna Staniszewska

Dnia 29.09.2017r.  w ramach lekcji historii sztuki klasy Ia i IIa obejrzały wystawę " Fleur de Paris". Miała ona miejsce w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie i przedstawiała dzieła twórców szkoły francuskiej.
Nie ma nic lepszego niż " uczenie się" sztuki podziwiając ją.
Na wystawie zaprezentowano blisko 70 dzieł malarstwa, rzeźby i rysunku stanowiące szeroką panoramę zjawisk, które tworzyły bogactwo i różnorodność École de Paris, jedynego w swoim rodzaju artystycznego zjawiska pierwszej połowy XX wieku.

IMG_20170929_111008.jpg

"Na literackim szlaku"

Wstęp: 

Nasza szkoła już po raz drugi bierze udział  w Wielkim Maratonie Czytelniczym dla szkół ponadgimnazjalnych "Na literackim szlaku". Pierwszą książką do przeczytania była "Niezgodna" Weroniki Roth i 10 października br. uczennice i uczniowie napisali test ze znajomości tej popularnej powieści. Wszystkim uczestnikom Maratonu życzymy ciekawych lektur i powodzenia w następnych etapach konkursu! Książką, którą czytamy w tym miesiącu jest powieść Martina Abrama "Quo vadis. Trzecie tysiąclecie". Wielu  wrażeń podczas czytania!!

Nasza szkoła już po raz drugi bierze udział  w Wielkim Maratonie Czytelniczym dla szkół ponadgimnazjalnych "Na literackim szlaku". Pierwszą książką do przeczytania była "Niezgodna" Weroniki Roth i 10 października br. uczennice i uczniowie napisali test ze znajomości tej popularnej powieści. Wszystkim uczestnikom Maratonu życzymy ciekawych lektur i powodzenia w następnych etapach konkursu! Książką, którą czytamy w tym miesiącu jest powieść Martina Abrama "Quo vadis. Trzecie tysiąclecie". Wielu  wrażeń podczas czytania!!

IMG_20171010_102757_BURST2.jpg

Klasa 2a i „Twój Vincent”

Wstęp: 

Dnia 06.10.2017r (piątek) całą klasą wybraliśmy się do kina Helios w Gdyni na film pt. "Twój Vincent" w ramach szkolnego projektu „Kino na temat”. Brytyjsko-polski, pełnometrażowy film animowany techniką malarską z 2017 roku w reżyserii Doroty Kobieli i Hugh Welchmana to dzieło, które z pewnością zasługuje na Oscara. Film trwa około 90 minut. Dzieło

Dnia 06.10.2017r (piątek) całą klasą wybraliśmy się do kina Helios w Gdyni na film pt. "Twój Vincent" w ramach szkolnego projektu „Kino na temat”. Brytyjsko-polski, pełnometrażowy film animowany techniką malarską z 2017 roku w reżyserii Doroty Kobieli i Hugh Welchmana to dzieło, które z pewnością zasługuje na Oscara. Film trwa około 90 minut. Dzieło przypomina antykryminał oddalający nas z każdą chwilą od obiektywnej prawdy o opisywanych wydarzeniach.

22414441_879336852241917_175455479_n.jpg

And the award goes to …. czyli Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Wstęp: 

Jak co roku, centrum Gdyni na cały tydzień zamienia się w klimatyczne filmowe miasteczko, gdzie spotykają się twórcy, aktorzy i pasjonaci polskiego kina. Jest to również czas kiedy można posilić swoją głowę dziesiątkami nowych tytułów i przeżyć niezliczoną ilość fabuł i historii stworzonych przez reżyserów i doskonale odtworzonych przez aktorów. Klasa I a, gdzie dusza artyzmu i humanizmu promienieje na wszelkie możliwe strony, nie pozwoliła na to aby nie być choć małą częścią tego wydarzenia. W piątek wybraliśmy się na pełnometrażowy debiut reżyserski Piotra Domalewskiego, którego film 'Cicha Noc', startował w konkursie głównym. Świeża głowa młodego reżysera, zdjęcia, muzyka, umiejętność obserwacji spraw codziennych oraz doborowa obsada (Ogrodnik, Ziętek, Jakubik) sprawiły, że treści zapadły nam na długo w pamięć. Jak się okazało wybór filmu był strzałem w dziesiątkę, jako że nie tylko pozostawił nam w głowach sporo do myślenia, ale również został doceniony przez jury konkursu i zdobył Główną Nagrodę Festiwalu.
Możemy się pochwalić, że byliśmy na jednej z pierwszych projekcji tego filmu i jesteśmy pewni, że będzie to najbardziej gorący tytuł w polskich kinach w tegorocznym filmowym sezonie.
Szczegółów nie zdradzamy, jako że jest to film, który muszą obejrzeć wszyscy Ci, którzy powątpiewają w polską kinematografię i warsztat polskich aktorów...zapewniamy, że obie te rzeczy mają się świetnie. Gorąco polecamy !!! :-)
 

Jak co roku, centrum Gdyni na cały tydzień zamienia się w klimatyczne filmowe miasteczko, gdzie spotykają się twórcy, aktorzy i pasjonaci polskiego kina. Jest to również czas kiedy można posilić swoją głowę dziesiątkami nowych tytułów i przeżyć niezliczoną ilość fabuł i historii stworzonych przez reżyserów i doskonale odtworzonych przez aktorów. Klasa I a, gdzie dusza artyzmu i humanizmu promienieje na wszelkie możliwe strony, nie pozwoliła na to aby nie być choć małą częścią tego wydarzenia.

IMG_6735.jpg

Rozgrywki Scrabble w nasze szkole

Wstęp: 

Skończył się Turniej Scrabble w naszej szkole. Motywem  inicjatywy podjętej przez panią  prof. Jolantę Mostowik, były obserwacje dotyczące zasobu słów jakim dysponują uczniowie naszej szkoły w codziennym wypowiadaniu się. Na temat zubożenia języka ojczystego, ubolewają poloniści nie tylko z naszej szkoły. Gra scrabble wspaniale wzbogaca i odświeża nasz wewnętrzny słownik, ćwiczy naszą pamięć.   Do finałowej rozgrywki przystąpiło 12 uczniów z klas 1. i 2. Zwycięzcami  zostali: Wiktoria Brzozowska z klasy 2a i Stanisław Suryn z klasy 2d, którzy zdobyli tę samą ilość punktów. Gratulacje!

Skończył się Turniej Scrabble w naszej szkole. Motywem  inicjatywy podjętej przez panią  prof. Jolantę Mostowik, były obserwacje dotyczące zasobu słów jakim dysponują uczniowie naszej szkoły w codziennym wypowiadaniu się. Na temat zubożenia języka ojczystego, ubolewają poloniści nie tylko z naszej szkoły. Gra scrabble wspaniale wzbogaca i odświeża nasz wewnętrzny słownik, ćwiczy naszą pamięć.   Do finałowej rozgrywki przystąpiło 12 uczniów z klas 1. i 2.

5.jpg